Rundtur- vardagsrum

Idag tänkte jag fortsätta med vardagsrummet på den här rundturen jag påbörjat här i bloggen. Vardagsrummet är en tillbyggnad vi gjort, tidigare låg det ett uterum här. Förra hösten och vintern såg det ut lite såhär. 

Sen när ljuset började återvända ville jag ha lite ljusare igen. Vi byggde även ett hyllplan bakom soffan. Där förändras det lite hela tiden, oftast med något som finns hemma. 

Vi bytte även ut soffan men inte till någon ny utan en från second hand. Den har fått vitt linnetyg på sig. Som syns på bilderna ändras detaljerna. Ett smart sätt att förnya tycker jag. Jag gillar också det lite lekfulla i inredning.

På motsatt sida i rummet har vi tavelväggar. Jag älskar tavlor och de allra flesta är fynd från loppis, men några är förstås köpta nya. Sen har vi det här med att jag vill måla eller tapetsera. Det går ju lite trögt att övertala mannen. Hmm tips nån?😉 / Mirella

Kommentera här: