Rundtur-Matplats

Här kommer en uppföljning på rundturen här hemma. Jag tycker själv att det är roligt att se andras hem, kanske är det någon mer som tycker så. Vår matplats är i princip det första man ser när man kommer hem till oss då den ligger rakt fram från dörren.

Här är fotot taget lite snett så man även ser in i vardagsrummet. Tidigare var matplatsen ett sovrum, innan vi byggde ut och samtidigt flyttade ytterdörren. Vi byggde även in garderober från ikea och satte längs en vägg för extra förvaring. 

Vi lämnade dock ett hörn, där draperiet sitter, ifall vi vill bygga ut badrummet senare. Bakom draperiet finns lite allt möjligt som ingen blir glad av att se så det visar jag inte. Draperiet är köpt på fira habitat som du hittar på nätet eller instagram. 

Just matplatsen genomgår en ständig förändring. Detaljer byts ut och bordet flyttas titt som tätt. Lite kul ändå, gillar ju att ändra om. Här finns en skänk eller egentligen är det ett bokskåp, som vi förvarar alla gamla tallrikar i. 

Det har blivit en stor samling udda gammalt porslin med tiden och när vi dukar fint använder jag dem gärna. Vi har ett bord som jag köpt på second hand, sex gamla pinnstolar och två Thonet stolar. På golvet en matta som köpts på auktion och en lampa i taket från Ellos. 

I ena änden står mormors guldfärgade piedistal med marmorskivor och på väggen ovanför en guldfärgad gammal spegel. Bordet är ganska slitet och jag tänker ibland att jag ska måla det men kan inte bestämma mig för vilken färg. Har du något tips?

Kommentera här: