iPhone 8+


Jag har uppgraderat min iPhone. Det var på tiden, den gamla telefonen, en 6s var lite skruttig och tog riktigt dåliga bilder enligt mig. Jag vill gärna ha en telefon som tar bra bilder eftersom jag inte alltid tar med mig kameran. Valet föll på iPhone 8+. Här första bilden. Inställning porträttläge.  (null)
För övrigt är alla bilder jag visar här i porträttläge, det är där den utmärker sig enligt mig. Ingen redigering mer än upprätning är gjord på bilderna heller, tycker inte det behövs.  (null)

Bild på finpost från Artilleriet med personlig hälsning, sånt som uppskattas. Det är en plansch jag länge velat ha. Fruits de mer som görs av Atelier graphique. Vi älskar skaldjur i den här familjen så den passar utmärkt.  (null)
Omeletten från igår. Ni vet en sån där kylskåpsrensning, i detta fall skurna paprika och purjolöksbitar frästa i olivolja, på med tre vispade ägg, lite kryddor och stek tills det stelnar. Vänd och stek lite till. Servera med vad som finns hemma. Vi hade en påse sallad, några tomater och lite gurka. Droppade på lite olivolja och strödde över lite flingsalt.  (null)
På tal om flingsalt är det ju en himla bra grej, snyggt och dekorativt. Här en bild på lite tillbehör från en stund med plockmat med barnen i veckan.  (null)
Igår lyste solen in och jag fångade den här sötnosen mitt i motljuset, ändå bra jobbat av en mobilkamera tycker jag. Ha en fin lördag. Här går den i lugnets tecken.

Kommentera här: