Familj & rawfood

Vi var hemma hos mamma igår. Jag och min syster. Vi pratade om allt mellan himmel och jord men mest viktigheter. Fina timmar med två av de viktigaste kvinnorna i mitt liv. Sen är förstås dottern den viktigaste, men det är väl självklart. Och  så mormor förstås.  (null)
Men nu var det vi tre. Landade hos mamma i alla höstlöv som låg på backen. Tog mig en titt i backspegeln också och förundrades över att det syns att jag inte är 37 längre eller 25 eller så. Ser lite tankfull ut.  (null)
Vi åt något så gott, min syster hade tagit med sig plockmat från rawfoodcafe i Borås. Det var över all förväntan. Se här, men ta framförallt chansen att prova. Smakerna alltså! (null)

(null)

(null)Jag plockade in lite av vad som fanns kvar i trädgården till bordet. (null)
Till kaffet efteråt åt vi toscakaka, troligen bakad på mandelmjöl. Godare än de flesta kakor jag ätit, och det är många.  (null)

(null)

(null)Ägaren till rawfoodcafe i Borås forskar om livsmedel och är väldigt duktig på att sätta ihop mat som passar tillsammans och som är anpassad just för din kropp. Min syster och hennes man äter ofta där och har även fått hjälp med just det. Allt för att må så bra som möjligt. Väldigt intressant. Timmarna gick fort när vi satt där och pratade och trots alla svårigheter som faktiskt finns runt oss är jag så tacksam att vi har varandra. Det viktigaste av allt ju. Mer tid tillsammans måste vi få till. Ha en fin söndag. (null)

(null)





Kommentera här: