Pyssel, mat och papperspåsar

Häromdagen när jag var och handlade såg jag att mataffären satt dit bruna papperspåsar till frukt och grönsaker, som ett alternativ till plastpåsarna.  (null)
Jag kan säga att det var så mycket trevligare att plocka ner i dem, ett steg i rätt riktning. Jag tycker det är bra att försöka i det lilla att göra bra val.  (null)

(null)
Det finns så mycket man kan göra men vi gör absolut inte allt. Tex äter vi kött och kommer troligen fortsätta med det, något annat vore lögn. Känns nästan förbjudet att skriva det i dessa tider. Hur tänker du kring det? Men vi älskar även skaldjur och äter det när vi kan. Och vi försöker välja bra frukt och grönsaker när det finns alternativ.  (null)

Jag gjorde köttfärssås och pasta för någon dag sedan och tänkte att jag dokumenterar det så har det hänt liksom. Skämt åsido men det är faktiskt oftast mannen i huset som står för maten.  (null)

(null)
Igår pysslade jag och dottern, vi tänker göra stjärngirlanger att hänga nånstans till advent och jul. Då fixade jag till en enkel lunch med squash. Delade den bara och gröpte ur lite och fyllde med resterna av köttfärssåsen, på med ost och in i ugnen. Lite sallad till. Smaskigt blev det och här är början av pysslet också.  (null)
Ha en bra dag/ kram Mirella



Kommentera här: