Förberedelser


Vi ska ha en advetsbjudning hemma första advent för att fortsätta fira vår åttaåring. Och jag hittade ett recept på Ica på en gryta som verkade så god. Den heter adventgryta och är med kyckling och saffran bland annat. Till dessert blir det pepparkaks-cheezcake och glass. Lite glögg och nötter får det också bli. Givetvis får mannen göra maten, det är hans bit. Hoppas de som kommer inte läser här på bloggen nu bara. 

Jag planerar advetspyntet och gör lite i taget. Köpte eucalyptus kvistar som jag tycker mycket om. Visst är de fina och spretigt operfekta. Tror det får bli blått porslin som jag ofta återkommer till. 

(null)

De svarta smidda ljuskronorna jag fyndade på loppis är fina på bordet och jag har inte bestämt om de ska kläs in med grönt eller inte. 

(null)

Jag har länge velat ha ett ulligt fårskinn och i helgen hittade jag ett från Skinnwillehome som var både fint och prisvärt. Nu ligger det på en pianopall vid bordet. 

(null)

Snart dags att hänga upp adventsstjärnorna så vi får lite mer ljus🌟 Och en liten påminnelse, tänk på att ingen gör allt till julen även om det kan verka så när du scrollar i flöden på Facebook och Instagram. Kram 💛


Kommentera här: