Hemma igen

Jag älskar att vara hemma. Jag älskar ännu mer att jag älskar att komma hem. Efter ett par dagar borta så ser jag allt med nya ögon liksom. Jag tänker att jag har det så bra, just i detta nu. Morgondagen vet vi ju inget om och för en stund tänker jag inte på den utan bara är.

På bara ett par dagar har det hänt grejer i trädgården. En pion jag fick för ett litet tag sedan av en jobbarkompis har slagit ut. Min allra första. Rosorna har också slagit ut, de har funnits här så länge vi bott här. Jag tror bestämt att det är ett ros år iår.

Marken längs med zinkbadkaret har täckts med marktäckare och ogräs förstås. Jag låter det vara, det passar med lite vild känsla i vår lilla trädgård. 

På bordet står buketten jag plockade hos mamma förra helgen, den börjar ge sig. Jag har som sagt varit iväg ett par dagar och igår var en speciell dag. Något som hängt över mig väldigt länge fick en lösning. Mer kan jag inte säga nu men jag har mycket att fundera på. Ha en riktigt fin midsommar och hoppas att solen lyser på oss☀️

Kommentera här: