Personligt

Ja, det här blir ett personligt inlägg. Inga bilder förutom en. Den har inget med innehållet att göra, eller jo, kanske indirekt. Jag har som bekant ett instagramkonto. Från början var det ett privat konto med privata, både vänner och mer flyktigt bekanta. Jag gjorde kontot offentligt för ett par år sedan. 

Anledningen till det är flera men en av dem var att jag började tycka om att fotografera. Sedan tidigare har jag alltid tyckt om att pyssla hemma. Nu kunde jag kombinera detta. Och plötsligt upptäckte jag alla inredningskonton. Det finns såå många och de är proppfulla med inspiration. 

Jag började följa flera. De följde mig tillbaka. Vi kommenterade varandras bilder. Stämningen var väldigt fin, det finns inte plats för elakheter och dumheter. Istället finns det pepp och glada tillrop. Jag blev mer aktiv. Det blev ett intresse och gav mig något som jag behövde under en tuff period. 

Just vad det handlar om (det är inte bara en sak) är egentligen inte så hemligt men jag vill skydda berörda därför vet inte så många om det. Jag märkte efter ett tag att några av de flyktigt bekanta avföljde mitt konto. Det kan man kanske förstå även om det sved lite. 

Men det var inget mot när jag märkte att några vänner valde att avfölja mig/mitt konto. Vad hände där? Jag tänkte länge att de tröttnade på alla bilder och kommentarer. Kanske trodde de att jag blivit galen, vad vet jag. Idag kände jag att nu räcker det, det kändes personligt. 

De som följer mitt konto vet att det inte enbart är inredning där, även om merparten är det. De som följer vet att ibland slinker det ut lite viktigheter. Och de flesta förstår nog att jag vill inspirera med bilderna och ibland även texterna.

Till dig som är kvar, du som känner mig lite eller mycket. Jag är glad att du vill vara kvar. Du bryr dig om vad jag visar eller skriver. Till dig som inte ville följa längre, nu vet du hur jag tänker kring det. Till dig som liksom jag öppnade upp ditt privata konto, så vet du nu hur det kan bli. 

Till dig som startade ett nytt konto,  det var ett klokt beslut. Så, nog om det, tar förstås nya tag och fortsätter som innan. Kram 💛

Kommentera här: