Lite av varje sen sist

För några dagar sedan var vi ute på landet hos mamma. Schersminen blommade för fullt och jag var tvungen att fånga den på bild. 

Den växer över en pergola och är helt otroligt stor och alldeles full med blommor.

Jag plockade med mig ett par kvistar förstås. 

Så fint kvällsljus den här kvällen, mjukt på nåt vis. Självklart har jag varit på second hand och gjort lite småfynd som fatet nedanför och den guldiga saxen. Sen hittade jag en liten mojäng på andra bilden här nedanför som jag inte riktigt vet vad den används till, vet du? Den är genomskinlig med små hål i. 

Är det en pennhållare eller en minivas tro? Vi passar på att äta jordgubbar så ofta som möjligt. Men igår kostade en liter 55 kr, det var i saftigaste laget! 

Grejar hemma också och just nu väntar vi på en träsoffa som ska ut på altanen, så då får rottingsoffan stå uppe. Lite trångt men det går. Över soffan hänger ett påslakan som jag tycker mycket om, jag har fått det av min mormor. Hoppas du har en fin kväll 💙

Kommentarer:

1 Gunilla:

skriven

Hej! Grejen du undrar över kan nog vara en som du lägger i en annan vas och sticker ner blommor i för att hålla dem på plats.

Svar: Åh tack, så himla bra att få veta🙏🏻😘
Mirella

Kommentera här: