Gotland

Vi har äntligen varit på Gotland. Det var fint, finare än jag hade föreställt mig. Tänkte visa en liten del av alla bilder som togs där. Jag hade planerat resan som en överraskning till mannen när han fyllde år. Eller planerat och planerat, det är att ta i. Jag bokade helt enkelt resan. Vi flög till Visby. 

Där hämtade vi ut hyrbilen som visade sig vara en cab, det var lite trevligt de fina dagarna. Vi bodde enkelt på ett hostel med vackra gamla fönster. Vi åt jordgubbar och glass på eftermiddagen eller kvällen när vi kom tillbaka till vårt boende. 

Jag tog otroligt mycket foton, fick sådan inspiration av allt vackert, framförallt de underbara husen i Visby. 

Hur fint? Tillbaka till själva planeringen. Vi bestämde att vi inte skulle planera vad vi skulle göra de sex dagar vi var på Gotland. Det är något jag verkligen vill rekommendera. Det finns många anledningar till det. En är att vardagen består av planering och måsten. 

Vad ska vi äta? Måste packa gympapåsen. Måste städa. Köpa present till mormor. Hur ska jag lägga upp jobbmötet etc etc. En annan anledning är att man kanske njuter mer av det man får uppleva. För oss blev det precis så. Vi tog verkligen dagen som den kom. 

Vi stannade till vid vackra platser. 

Besökte gamla militäranläggningar, åkte ånglok till ett kalkstensbrott och tittade på hur det var förr i tiden. Några fick feeling när de satt i en stridsvagn. Och så fikade vi förstås. 

En annan dag strosade vi runt på botaniska trädgården och åt kulglass. 

Vi åt underbar lunch på Sjökrogen i Valleviken. 

Gick in på inredningsbutiken garag1 i Visby och köpte en makrame-duk. Och glömde kvar den på en lekplats. Ja alltså allt var ju inte rosenrött😉 

En dag var vi på Kneippbyn strax utanför Visby. 

Vi tittade förstås på raukar och sonen trampade i fårskit och blev sur, sen fick han bada fötterna i havet nedanför. Där intill fanns ett litet utedass med sötaste kranen. 

Vi var förstås över till Fårö och provbadade på Sudersand strand. Sanningen är väl att en badade. Det var ett speciellt ljus där som jag inte sett tidigare. Vi gjorde massa mer saker men det viktigaste var att vi njöt mest hela tiden. Och jag tror det berodde på att vi inte planerade. Det är jag nog säker på🖤

Kommentera här: