Att våga

Alla har vi varit rädda någon gång. En rädsla som jag haft och fortfarande till viss del har, är att ställa mig framför folk och hålla föredrag eller liknande. Det är ju en väldigt vanlig rädsla. Ändå är den helt irrationell. Känslan kan vara som att kasta sig utför ett okänt stup.

Vad är det egentligen vi tror ska hända? Jag tror att vi är rädda för att bli förlöjligade, uttittade, verka konstiga mm. Det väcker nämligen en känsla av att inte höra till, och det är en av våra värsta farhågor och största rädslor. Men när vi kastat oss ut för det där stupet och överlevt tillräckligt många gånger. 

Då känns det nästan som att vi kan flyga. Jag ska inte säga att jag flög idag men lyfte lite fr marken gjorde jag och efteråt var jag noga med att klappa mig själv på axeln. Glöm aldrig det där sista när du gör något bra och utmanar dig själv, lova💛Samtliga bilder är fr fantastiska @lovepaperplane 🌟

Kommentera här: