Återbruk

Nu var det några dagar sedan jag gjorde ett inlägg så här kommer lite om det jag gillar allra bäst. Jag älskar att återbruka. Och jag gillar att fynda. Det finns inte mycket som slår det faktiskt. Den senaste veckan har jag gjort några fina fynd som jag tänkte visa här. Jag lämnade in vår gamla soffa på loppis och någon dag senare hittade jag en ny, i helt rätt format. Drömsoffan var Gervasoni fr Artilleriet.

Ja den blev det nu inte. Jag sprang på en bäddsoffa på loppis som hade liknande form och kom på att med ett överdrag i linne så skulle den bli perfekt. Återstår att sy överdraget...😅 Tills det är gjort får det se ut ungefär såhär. 

Fungerar ju alldeles utmärkt. På nyårsafton var det dags igen, jag var nästan ensam på loppis den dagen, hur konstigt😉Plötsligt ser jag två gamla pinnstolar för 65! Kr stycket. Inget att tveka på. 

Hittade sedan en urna och en plåtbokstav som följde med hem också. När jag var på Netto på lunchen idag så fanns det flera olika stora plåtbokstäver så då fick lilla g följa med i korgen. 

För att återgå till själva återbrukandet så känns det rätt i hjärtat att återanvända saker. Många av de saker jag tycker bäst om hemma har lite historia och är handplockade av mig. Jag gillar nytt också men det lockar mig inte lika mycket och framförallt inte om det är sådant som många har. Jag tycker om att få ihop fynden så att det blir personligt och fint för oss. Ha en fin kväll🌟

Kommentarer:

1 bia:

skriven

Hej bia här !!
Kul att läsa din blogg...ska fortsätta snart. Härligt med återbruk och vad fina saker du hittat !! Vilken fin urna !
Kram bia

Svar: Tack snälla du! Kram
Anonym

Kommentera här: