Bokslut 2017

Det känns som det är särskilt viktigt med ett bokslut i år. 2017 har inte länge kvar och ett nytt år tar strax sin början.

Så hur var året egentligen?
Det var blandat, så som det oftast är. Ändå var det saker som hände som inte hör till vanligheterna. En kort återblick.

Jag började blogga i november förra året. Det var oväntat men ändå självklart på något vis. Och jag fortsatte faktiskt. Det brukar bli 2-3 inlägg i veckan. Plötsligt kan jag skriva en del av allt jag tänker på. Högt och lågt och i en salig blandning. Men mest är det ju inredning och sånt jag tycker är vackert. 

I februari publicerades ett reportage från vårt hem i Drömhem & trädgård Fotograf var Carina Olander och stylist och skribent var Johanna Flyckt Gashi Supertrevliga tjejer, vi hade några roliga timmar ihop förra året. Det var i november. Vi pratade om allt mellan himmel och inredning. Märklig känsla att ens hem finns i en tidning. Men väldigt roligt förstås.

(null)

Mannen fyllde 50 i mars. Älskar den här bilden, för hans glädje för skinnförklädet han fick av sina syskon gick inte att ta miste på. Förklädet var stansat med hans initialer och allt. 

(null)

När sommaren kom fick vi uppleva en del av underbara Gotland, en dröm jag haft länge. Det var ruskigt kallt men en alldeles perfekt semester där vi tog dagen som den kom. 

(null)

På hösten åkte jag till Skellefteå på ett möte. Och fick se lite av norra Sverige, men ytterst lite då förstås. 

(null)

Vi fick även kattungar mot slutet av sommaren, vilken glädje för hela familjen. För alla utom för vår äldre katt. Men även sorg då hanen blev sjuk och fick avlivas akut. Fina Carmen är kvar och är en söt och speciell liten madam. 

(null)     
Jag fick många fina stunder med mina käraste människor. Det där viktigaste. Ingen nämnd och ingen glömd. Bilden får symbolisera det. 

(null)

Livet rusade på också, med ofantligt mycket utmaningar både privat och på jobbet. Jag kämpade emot, länge, länge men en bit in på höstkanten tog det stopp. Jag klarade inte mer och fick ta time out. Det var helt nödvändigt och jag tror jag stannade i någorlunda rätt tid. Mycket märklig känsla när jag arbetar inom det området. Men såklart kan det hända även mig. En "duktig" flicka som lägger fokus på att andra ska må bra, är väl den korta förklaringen.  

Jag är påväg tillbaka och det känns i allafall mycket bra. Tidigare fanns ingen glädje. Det är nog bland det värsta jag upplevt. Men jag är inte ensam. Vi alla, ja även jag, är bara så dåliga på att prata om de här sakerna. Fysiska sjukdomar är inga problem, men när det kommer till psyket eller att själen mår dåligt, då är vi tysta. Nog nu om det. Jag ser framåt igen och är tacksam för det. För det vänder ju oftast, det gör det!

Jag ser fram emot det nya året. Jag tror att det kommer bli vissa förändringar för mig personligen. Jag har något som inte är klart men som kommer. Väldigt spännande och en möjlighet som jag vill ta vara på. Jag kommer berätta så snart det går. 

Här nedanför är mina 9 bilder, "bestnine" från året på instagram, de där som fick lite mer gillanden. Totalt har fina människor gillat mina bilder drygt 167500 ggr, det är ju helt otroligt. Lilla jag, för de allra flesta bilder är mina egna och från mitt liv. Ödmjukt tackar jag för det. Det är ett forum som gett mig otroligt mycket. Och den finaste stämningen råder där. 

(null)

Nu återstår att önska dig ett fint avslut på 2017 och ett riktigt Gott Nytt År ❤️

(null)
Foto: @picpeople




















Kommentera här: