Att ta vara på nu

Plötsligt slog det mig, igen. Hur viktigt det är att vara här och nu. Inte låta tankarna rusa hela tiden utan föra tillbaka dem till nuet. Ett exempel, om än vardagligt är dagen igår. 


Den vackra vinterdagen som vi hade på västkusten. Glad att jag masade mig ut och upplevde och förevigade det fina.

(null)

För är vi inte generellt dåliga på att vara precis här och nu? Carpe diem är ett uttjatat uttryck men likafullt är det ju så viktigt. För vi vet ju inte vad morgondagen bjuder på. 

Idag regnar snön bort och endast minnena och bilderna från igår finns kvar. Som ni förstår kan det här exemplet överföras till de flesta situationer och händelser vi kommer uppleva.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Tro nu inte att jag är bra på att vara precis här och nu. Men jag tränar och är mer medveten om det än tidigare. För det är nog så att det är det vi behöver göra, ofta. Stanna upp. Och allra viktigast är det när vi har mycket omkring oss. 

Lite tankar som jag ville dela, inget nytt under solen men en viktig påminnelse som tål att upprepas. 

Kram från mig!

(null)

Kommentera här: