Makeover övervåning

Jag har under ett par veckor ändrat om på en liten del av övervåningen. Det finns ett litet utrymme utanför vårt sovrum där det stått för mycket grejer under lång tid. Det är inte helt lätt med små ytor. 

Såhär såg det ut innan. Jag behövde verkligen göra något. Steg ett var förstås att bli av med massa grejer. 

Jag ringde second hand som hämtar saker och de fick otroligt mycket grejer med sig. Jag förberedde såklart och plockade ihop även från andra gömmor. Typ lite leksaker 🙊När de stora möblerna var borta blev det förstås genast luftigare. 

Skåpet ovanför till höger kom de med samtidigt då jag hade betalat för hemkörning, så smidigt. Skåpet fick i allafall ersätta en bokhylla, en stor byrå och en liten hurts. 

Sedan var det dags att prova sig fram. Skulle tex den lilla byrån som är ett tidigare fynd från i sommar stå vid fönstret?

Nä, jag landade i att det får stå kvar där det stod precis rakt fram när man kommer upp för trappan. 

Jag har en hel del saker att inreda med så jag tog vad som fanns hemma. Dynan från ellos fick vara på golvet tillsammans med ett gäng kuddar. Och på väggen satte jag upp favoritkrokarna, då kan vi variera över tid vad som ska hänga på dem. 

På golvet står tavlor och lite spel och jag tror att de ska få stå kvar där, blir mysigt tycker jag. 

Det blev en hörna för avkoppling och betydligt luftigare än alla höga möbler som stod där innan. Det verkar som att vi alla trivs här nu😻

En solkatt ville vara med emellanåt ☀️ Om du gillar inlägget tryck gärna på hjärtat, det gör att jag vet om det uppskattas 💛

Kommentera här: