Lite Berlin

Jag har varit i Berlin i två dagar på jobbresa, vi hade vårt end year meeting där. Vår chef från Berlin, mina närmaste kollegor fr Stockholm, kollegor fr Amsterdam och från Hamburg och Berlin. Vi ingår alltså i ett internationellt team inom HR health. Så engelska är det som gäller. Vi pratar mer eller mindre begripligt allihop😉

Fika är helt nödvändigt för att fylla på ny energi och få tillgång till fler engelska ord. Så snygg lokal alltså👌🏻för en fika en onsdag i Berlin. Det blev som synes många bilder på tegelväggar och smidda fönster.

Vi hann en sväng till en julmarknad och drack "gluewine" (hittar inte tyska y) på kvällen första dagen. Gott tyckte jag. Så mycket julbelysning överallt, det var så fint🌟

Dag två hade vi besök av en person som arbetar med leadership utbildningar, så proffsig var hon. Vi fick göra en övning där vi skulle visualisera vad vi gör om fem år. Älskar sånt, eller rättare sagt älskar att ha tid att fokusera på viktigheter och sådant som kan utveckla mig som person. Kommer inte gå in på svaret på visualiseringen just nu. 

Vi bodde på Ellington hotell väldigt nära ett stort shoppingstråk. Bra, fint och prisvärt hotell. 

Det har varit två riktigt givande dagar på många olika sätt och jag är uppriktigt tacksam över här och nu🙏🏻 

Kommentera här: